Упражнения и тренировки: на открито или във фитнес залата?

Упражнения и тренировки

Замърсителите, които са във въздуха, както навън, така и вътре, оказват своето влияние върху тези, които тренират.
Кое е най-доброто място за тренировка?

Какви са предимиствата и недостатъците на тренировките на открито и в залата?

Според специалисти въздухът във фитнес залите съдържа газове като въглероден диоксид, озон, въглероден оксид, прах и остатъчни миризми от химически почистващи препарати.
Непрекъснатата циркулация на замърсен въздух от климатици и вентилатори, също оказва влияние.

При тренировките на открито пък трябва да се вземе предвид температурата на въздуха, влажността на въздуха, а също така и насекомите.
Но експерти са на мнение, че за спортове на открито като джогинг и колоездене, си има специфични предимства. Най-добре е да се обмислят конкретните упражнения, които ще се правят, за да се определи дали да се тренира на открито или закрито.

Неща, които трябва да се вземат предвид, относно тренировките:

Влажност на въздуха

В идеалния случай относителната влажност трябва да бъде над 60%. В противен случай, въздухът изсушава гърлото и засяга дихателните пътища, което може да доведе до затруднено дишане.
Ето защо, ако тренирате на открито, най-подходящото  време е, когато температурите са меки и приятни, с цел да се избегне умора и евентуална дехидратация.

Замърсяване

Когато спортувате на открито, сте подложени на замърсителите във въздуха. Изберете паркове или по-хладни места в близост до дървета.
Избягвайте да тренирате на оживени улици или места, където има много автомобили. Според експерти, димът и газовете вредят на здравето ни, колкото цигарите.
Световната здравна организация съобщава, че макар да има замърсяване на въздуха във фитнес залите, той е с по-ниски нива, отколкото на открито.

Облекло

Много хора вярват, че колкото повече дрехи обличат, толкова повече калории изгарят. Но това съвсем не е така, защото по този начин тялото отделя повече вода, дедхидратира се и всичко това води до ранна умора.
Съответно, приключват с тренировката много по-рано.
Упражненията са от съществено значение за човешкото тяло. Независимо дали тренирате на открито или закрито, по време на упражнения се отделя повече ендорфин – молекули на щастието, които ни карат да се чувстваме по-добре.
Така че излизайте и започвайте да тренирате!